O nama

Tko je aeroklub BROD i što radimo?

Aeroklub BROD čini grupa entuzijasta koji uživaju u letenju te svaki slobodan trenutak provode na aerodromu i u zraku. Aeroklub BROD osnovan je 1934. godine i do danas opstaje zahvaljujući takvim entuzijastima i ljubiteljima prirode, uvijek spremnima na nove izazove.

U našem aeroklubu imamo nastavnika jedriličarstva, nastavnika parajedriličarstva (paragliding), europskog i svjetskog prvaka u letenju modelima, te više istaknutih modelara. Svi oni rado svoje znanje prenose novim generacijama pilota i modelara. Također, imamo i nekoliko pilota motornih jedrilica i ultralakih zrakoplova, koji su uvijek spremni podijeliti svoje znanje sa svima, a posebno s novim članovima.

U aeroklubu BROD djeluju 4 (četiri) sekcije:

  1. jedriličarska
  2. parajedriličarska
  3. modelarska
  4. samograditeljska

 

Povijest aerokluba BROD

1934. godine osnovan je aeroklub BROD.
1938. godine započela je s radom zrakoplovna škola.
1947. godine nakon završetka drugog svjetskog rata ponovno se okupljaju letački entuzijasti te ponovno osnivaju zrakoplovnu školu. Tada je za upravitelja izabran Silvije Mrak koji je kasnije prešao kao upravitelj u aeroklub Osijek. Nabavljene su i tri jedrilice (dvije jedrilice Vrabac i jedna jedrilica Salamander). Posebnost rada jedriličarske sekcije tih godina bila je što se startalo na gumu.
1952. godine na poziciju upravitelja dolazi Zvonko Kristić koji kasnije oslazi u poljoprivrednu avijaciju te u klub dolazi i aviomehaničar Branko Crnobrnja. Klub tada posjeduje druge tri jedrilice (2 komada jedrilice Čavka i jedna jedrilica Roda), te tri aviona (jedan avion Trojka i dva aviona Aero-2), kao i vitlo Maybach.
1958. godine gospodin Ladislav Čagalj dolazi na poziciju upravitelja. U to vrijeme aeroklub BROD raspolaže s četiri jedrilice: (dvije jedrilice Čavka, jedna jedrilica Roda, te jedna jedrilica Grunau Baby koja je bila dvije godine iz Sarajeva na posudbi aeroklubu BROD zbog obuke pilota iz Bosanskog Broda) te četiri aviona (dva aviona Aero-2, Jedan avion Po-2, te jedan avion UT-2).
1969. godine aeroklub BROD dobiva novog upravitelja gospodina Miroslava Ferenčevića, te aviomehaničara Miljenka Matijevića. Klub tada posjeduje dvije jedrilice: (jednu jedrilicu Cirrus HS-64 i jednu jedrilicu Libis-17), te dva aviona tipa Kurir od kojih je jedan kasnije razbijen u Sinju.
1972. godine na poziciju aviomehaničara dolazi Antun Olujević, klub tada ima četiri jedrilice: (Blanik L-13, Pilatus B4, Jastreb i Trener koji je u aeroklubu BROD kao posuđena jedrilica iz Banja Luke.
1980. godine Ivan Klopan preuzima ulogu upravitelja, a na poziciju aviomehaničara dolazi Mladen Dokić. U to vrijeme klub raspolaže sa šest jedrilica (jedna jedrilica Libis-17, jedna jedrilica Blanik -13, jedna jedrilica Pilatus B4, jedna jedrilica DG-100, jedna jedrilica VUK-T, jedna jedrilica Cirrus VTC), četiri aviona (dva aviona Aero-3, jedan avion Piper PA-18 i jedan avion Utva 75). Za vrijeme domovinskog rata aeroklubu je oduzet avion Utva 75 u korist HRZ-a (hrvatskog ratnog zrakoplovstva) iako se nije koristio u domovinskom ratu. Taj avion nikad nije vraćen aeroklubu BROD.
2007. godine na tradicionalnom novogodišnjem letenju slupan je avion Piper PA-18, te aeroklub BROD ostaje bez i jednog aviona.
2017. godine tadašnji upravitelj Ivan Klopan odlazi u mirovinu, te grad i županija više ne financiraju plaću upravitelja aerodroma/aerokluba BROD, a na poziciju upravitelja aerokluba BROD dolazi Marinko Jozić.
2019. godine Marinko Jozić se zapošljava u jednoj privatnoj firmi te daje ostavku na poziciju upravitelja.